< Sayfamda çeşitli yemek tarifleri bulunmaktadır. >
< Özel günleriniz için Yaş pasta, Cupcake, Cheesecake, Donut siparişi alınır.>
< Bebek mevlütleri, Nişan, Nikah, Asker eğlenceleri, Doğum günleri gibi çeşitli temalarda kurabiye siparişi alınır.>

21 Ocak 2014 Salı

Marifetname

Merhabalar bugün sizinle yemek tarifi yerine çok beğendiğim bir kitabı paylaşıcam. Geçenlerde bir ablama kahvaltıya gitmiştik ve bize bir kitap okumaya başladı onun ilgisini kitabın içindeki dış görünüşlere göre kişilik bölümü olmuş ve bize onları okudu . Kitabı elime alınca içinde her şeyden bahsettiğini fark ettim ve kitabı ödünç aldım . Kitaba bayıldım diyebilirim.


Anladığım kadarıyla bir kitabın içinde 4 cilt toplanmış. Her ciltte farklı bir konu anlatılıyor yani aslında bilgi dolu bir kitap. Tabi birazda eski. Kitabın asıl yazarı Erzurumlu İbrahim Hakkı Hz. isminde birisi 1750'li yıllarda yazılmış. Kitabın ilk girişi tamamen dini konular içeriyor ama farklı ağızlardan farklı bilgiler edinmek her zaman hoşuma gitmiştir. İnanmak mecburi değildir tabi ki. 

Mesela birinci ciltte yiyeceklerin faydalı ve zararlı yönlerini anlatıyor ( Ispanak , anason, pirinç, et, süt, yumurta, ayva, nane vs..) . Bu konuda aşırı ilgimi çekti açıkçası çünkü beni çok bilgilendirdiğine inanıyorum. 
Organların faydalarından bahsedilmiş, nerelerde nasıl kullanılacağından bahsedilmiş.
Çok uzatmadan ikince ciltte ne anlatıldığından bahsetmek istiyorum. En çok hoşuma giden kısmı öğretmenlerin öğrencilerine, öğrencinin öğretmene, çocuğun anne ve babaya, erkeğin eşine, kadının kocasına gibi insan içi ilişkilerde üslup ve adaptan bahsedilmiş . 
Üçüncü ciltte ilk başta ateş küre, hava küre, gökkuşağı, toprak gibi konulara değinilmiş, devamında ise Amerikanın bulunuşu ve durumundan bahsedilmiş. Daha sonra ise bel, boyun, göğüs, kaburga gibi kemiklerden, bilek, el, kasık, ayak,  baş ve boyun kemiklerinden bahsedilmiş. Ve kitabın en ilginç, güzel kısmı ise organ biçimlerine göre huy ve özellikler. Bir iki şeyden bahsedeyim mesela; Orta boylu olanlar akıllı ve hoş huylu olurlar. Burun ucu top olan neşeli olur. Yuvarlak yüzlüler aydan daha nurlu olur. 
Son olarak da benim en sevdiğim bölüm MATEMATİK. Püf noktalarını bildirmişler. Sayının tarifini anlatmışlar . Ve ben bu bölümü okurken çok zevk alıyorum.
Astrolojiyle de bitirmişler kitabı ve haritalar vs de var içerisinde.
Kısaca ben tavsiye ediyorum bilgi içeren bir kitap . 
Sevgiler..

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder